رفتن به مطلب



iran rules jazbe modir
ADS mahak

پست های پیشنهاد شده

حتی اگر شما یک بازایاب مبتدی هستید، احتمالاً درباره اهمیت هک رشد شنیده­‌اید. هک رشد، کلمه­ کلیدی است که در سال­های اخیر با تاسیس استارت آپ­‌ها خلق شده است. هک رشد برای افزایش ترافیک (Growth Hackes) مجموعه‌ای از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است، که با تکیه بر تفکر تحلیلی و سنجه‌های اجتماعی، هدفش رشد سریع کسب و کارها است. در زمان راه‌­اندازی یک سایت یا استارت آپ، شما به یک متخصص بازاریابی نیاز ندارید… در مراحل اولیه، شما به رشد نیاز دارید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

telegram channel   jazbe modir

هک رشد برای افزایش ترافیک

یک هکر رشد با تمرکز مطلق روی رشد و نادیده گرفتن تقریباً تمام موارد دیگر، می‌­تواند کسب و کار شما را ارتقا دهد. او از روش‌های کم هزینه، که جایگزینی مناسب برای بازاریابی سنتی است، استفاده می­‌کند. شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین و AirBnB همه از روش‌های هک رشد برای افزایش ترافیک استفاده کرده‌اند. AirBnB، یک پلتفرم برای اجاره تسهیلات در تعطیلات است، که با ترفندی قدرتمند به موفقیت کنونی خود، یعنی کسب و کار بیلیونی رسیده است.

اگر یک وبسایت راه‌­اندازی کرده­‌اید، برای افزایش ترافیک آن باید هک رشد برای افزایش ترافیک را بدانید. برای رشد ترافیک سایت­تان با هزینه کم، باید بیشتر روی مشتریان تمرکز کنید، که درآمد بیشتر و ترافیک بیشتر را نتیجه می­‌دهد.

وبلاگ­‌ها در کسب و کارها بسیار اهمیت دارند… چیزی حدود ۷۰% مشتریان معتقدند که وبلاگ‌‏ها روی تصمیم­ آنها برای خرید تاثیر می‏‌گذارند. شرکت­‌هایی که وبلاگ دارند، ۹۷% بیشتر لینک ورودی دارند و ۴۳۴% صفحات ایندکس بیشتری دارند.
راه­‌های آسان زیادی برای هک رشد وجود دارد. در این مقاله اساسی‌­ترین هک‌­های رشد که هر صاحب وبلاگی باید بداند، ارائه شده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۱- جستجوی کلمات کلیدی

وبلاگ‌­نویسی تنها کیفیت و ارتقاء محتوایی که به مخاطب ارائه داده می­‌شود، نیست. علاوه بر کیفیت محتوا، نکات دیگری را هم باید در نظر بگیرید.
جستجو و تحقیق، یک راه مهم برای تقویت محتوای وبلاگ، و رساندن آن به ترافیک زیاد و حتی فروش خوب است.  ۸۱% چرخه خرید (B2B (Bussiness to Bussiness یا همان ارتباط تجاری دو شرکت با جستجو شروع می‌­شود. چه باید کرد؟

  • گام اول: کلمات کلیدی

کلمات کلیدی که مخاطبان جستجو می‌­کنند را تهیه کنید. ابزارهایی مانند  Google AdWordsوجود دارند که کار شما را خیلی راحت­‌تر خواهند کرد. هرگاه تصمیم می‏‌گیرید که کلمات کلیدی را آماده کنید تا به رتبه بالا در موتورهای جستجو برسید، باید به چند نکته دقت داشته باشید:

حجم جستجو: چه تعداد افراد آن کلمه کلیدی را جستجو می­‌کنند؟
ارتباط: این کلمه ترافیک صحیح را ایجاد می­‌کند؟
رقابت: آیا ممکن است به رتبه خوبی با این کلمه کلیدی برسید؟

باید یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وبلاگ‌­تان را آماده کنید، تا نتیجه مطلوبی به دست آورید.

برای این منظور به شما پیشنهاد می‌کنم مقالات مرتبط در همیار وردپرس را مطالعه کنید:

  1. تاثیر کلمات کلیدی در سئو
  2. چگونه بهترین کلید واژه کانونی را برای سئو انتخاب نماییم؟

 

  • گام دوم: بهینه ­سازی محتوا

حالا باید کلمات کلیدی را با محتوای­ مد نظرتان ترکیب کنید. ناحیه‌­های کلیدی که در آن­ها کلمات کلیدی ظاهر می­‌شود به شرح زیر است:

  1. برچسب عنوان
  2. ساختار URL
  3. محتوای متن
  4. مِتای توضیحات (چکیده‌ای از محتوای سایت، که برای موتورهای جستجو نوشته می­‌شود)

image.thumb.png.58affdefae5f3e07cf72b91e081b00de.png

بجای صرف وقت زیاد، می­‌توانید از افزونه‌­ها به منظور بهینه ­سازی وبلاگ­ خود استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، SEO by Yoast به شما نشان می­‌دهد که دقیقاً چه چیزی نیاز دارید تا هر پست وبلاگ­ خودتان را بهینه کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۲- انتخاب عنوان‏‌های مناسب کاربران و موتور جستجو

 بهتر است برای هر پست، تقریباً ۲۵ عنوان مختلف بنویسید. ممکن است به نظر بیاید که با این کار، وقت زیادی را برای قسمت کوچکی از مقاله‌­تان صرف می­‌کنید. اما عنوان بسیار مهم است. عنوان تنها چیزی است که کاربران می­‌بینند، و تصمیم می‌­گیرند که پست شما را بخوانند یا نه. پس باید آن را بسیار مناسب انتخاب کنید.

همانطور که قبلاً بیان شد، عنوان پست باید با کلمات کلیدی بهینه شده باشد. اما مطمئن باشید، عناوین همانطور که برای موتورهای جستجو بهینه هستند، برای کاربران نیز جلب توجه می‏‌کنند. باید مطمئن شوید که نکات زیر به خوبی رعایت شده باشد:

  • تعادل خوبی بین تمام کلمات عنوان، ایجاد شده باشد.
  • کلمات صحیح با طول مناسب، برای پلتفرم‌­های مختلف استفاده شود.
  • عناوین در جستجو و هر جایی که دیده می‌­شوند، جلب توجه ­کنند.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما برای این اهداف کمک می‌­کنند.

image.png.19d1c801e78ea17fd16f011230336cbc.png

CoSchedule یک ابزار آنالیز عنوان رایگان است که ساختار، گرامر و قابل خواندن بودن عنوان را بررسی می‏‌کند…
اگر از وردپرس استفاده می­‌کنید،  Title Experiments یک ابزار مناسب است. این افزونه به صورت خودکار چندین عنوان مختلف را با مخاطبان واقعی آزمایش می­‌کند و مشخص می­‌کند که کدام عنوان بهتر کار می‏‌کند. نسخه پایه این افزونه رایگان است.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۳-ارتقای وبلاگ با کمپین‌های ایمیلی

معمولاً این هک حتی توسط با تجربه‌­ترین بازاریاب‏‌های دیجیتال هم، نادیده گرفته می­‌شود. زیرا عده بسیاری تصور می‌کنند که ایمیل مارکتینگ زیاد موثر نیست. این درست است که کاربران خیلی بیشتر از آنچه که وقت خواندن ایمیل داشته باشند، ایمیل دریافت می­‌کنند… اما این هم یک روش بازاریابی و هک رشد برای افزایش ترافیک به حساب می‌آید و باید انجام شود.

در واقع ایمیل مارکتینگ سه برابر بهتر از شبکه­‌های اجتماعی موثر است و می‌تواند، ROI بالغ بر ۴۳۰۰% را تولید کنند. این عدد خوبی است و در نتیجه، ایمیل برای ارتقای پست وبلاگ­ شما مناسب است. شما می‌‏توانید پست­‌های مرتبط را در یک خبرنامه ایمیلی قرار دهید. فقط مطمئن شوید که ایمیل به گونه‌­ای نوشته شده است که کاربر کنجکاو شود، روی آن کلیک کند تا وارد وبلاگ شما شود.

هنوز ایمیل­‌های زیادی را ارسال نکرده‌اید؟

ایمیل مارکتینگ بسیار آسان است. روش­‌هایی وجود دارد که شما می‌­توانید برای تشویق کاربران به ثبت ایمیل­‌شان استفاده کنید:

  • فرم اشتراک
  • ارتقای محتوا: محتواهای جزئی‌تر درباره موضوعات وبلاگ
  • انگیزه­ای برای ثبت‌­نام در فرم ایمیل، مانند دسترسی به کتاب، روزنامه و غیره که در پست ارائه شده است.
  • ارائه نمونه محصولات یا تست رایگان
  • تبلیغات پاپ‌آپ (Pop up)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۴- معرفی وبلاگ­ در فرم­‌های آنلاین

اگر وبلاگ­تان را در سایت­‌های پرسش و پاسخ معرفی کنید، یک روش بسیار مهمی برای رسیدن وبلاگ به ترافیک زیاد پیدا کرده‌اید. برای یافتن این سایت­‌ها، موضوعات و سوالاتی که مربوط به پست­‌های وبلاگتان هستند را، جستجو کنید.

برای مثال اگر فردی در سایتی، یک سوال درباره نقل قول­‌هایی از کارآفرینان مهم پرسیده­ است و شما یک پست تحت عنوان “۱۰۰ نقل قول از کارآفرین­‌های موفق” در وبلاگ­تان دارید، می­‌توانید به سوال شخص پاسخ دهید و مستقیماً پست­ خود را برای او ارسال کنید.
وقتی از این روش استفاده می­‌کنید، مواظب باشید. اگر نظر شما مرتبط با سوال شخص نباشد یا کاملاً مشخص باشد که پاسخ شما جنبه تبلیغاتی دارد، یک بازخورد منفی را خواهید دید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۵- بازاریابی نفوذی

یکی از مهم‌ترین را‌‌‌ه‌­هایی که شما می­‌توانید ترافیک وبلاگ­تان را رشد دهید، استفاده از مخاطبان افراد بانفوذ است. به این روش بازاریابی نفوذی یا مشارکت با اشخاص بانفوذ می­گویند. محتواهایی که توسط این افراد به اشتراک گذاشته می­‌شود، ۱۶ برابر بیشتر از محتوای که مستقیماً از یک برند به اشتراک گذاشته می‌شود، کاربران را درگیر می‌­کند.

دلیل آن چیست؟
مردم به برندها اعتماد نمی‌کنند.
مهم نیست که محتوای شما چقدر مفید باشد. چیزی حدود %۷۰ مردم به اطلاعاتی که طرفداران برند ارائه می­‌دهند، بیشتر از اطلاعات از خود برند، اهمیت می­‌دهند.
در هک رشد برای افزایش ترافیک به این منظور، می‌توانید افراد دارای نفوذ را پیدا کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

6- گرفتن ترافیک با استفاده از SlideShare

نمایش اسلاید شیر (Slideshare) یکی از بهترین روش‌ها برای کامل کردن محتوای وبلاگ­تان و رسیدن به ترافیک زیاد است. نمایش اسلاید شیر، میزان بازدیدها را افزایش می‌­دهد. این اسلایدها درباره هر چیزی ممکن است باشند. تعدادی از کسب و کارهای آنلاین مانند  Wordstream برای ایجاد خلاصه بصری پست­‌های وبلاگ­شان، از اسلاید شیر استفاده می‏‌کنند.

این روش مفید است… چون بیشتر مواقع، نمایش اسلایدی مطالب محبوب‏‌تر از پست­‌های وبلاگ است. در ادامه چگونگی گرفتن ترافیک زیاد با استفاده از اسلاید شیر بیان شده است:

  • بک لینک به وبلاگ­

مطمئن شوید که نمایش Slide Share در شروع، پایان و ارائه اسلایدها، بک لینک به وبلاگ­تان دارند.

  • پیشنهاد محتوای مرتبط

اگر یک پست دیگر مربوط به موضوع یک اسلاید دارید، آن را بیان کنید و لینک پست را قرار دهید. 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۷- پست­ گذاری منظم در وبلاگ

بسیاری از بازاریاب­‌های دیجیتالی از شنیدن این حقیقت متنفر هستند. اما اگر شما ترافیک بیشتری می‌­خواهید، باید پست‌­های بیشتر و منظم­‌تری قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که شرکت­‌هایی که حداقل ۱۶ پست را در هر ماه به اشتراک می­‌گذارند، ۵/۳ برابر ترافیک بیشتری نسبت به کسانی که حداکثر ۴ پست در ماه منتشر می‌کنند، دارند.
نمودار این گفته را نشان می‌­دهد: پست­‌های بیشتر، ترافیک بالاتری را دریافت می­‌کنند.

image.png.712c210edde3b880f80f325d1958304e.png

اگر از وردپرس استفاده می­‌کنید، می‌­توانید از افزونه  editorial calendar برای پیگیری انتشار پست، استفاده کنید.
اگر برای تهیه محتوا نیاز به کمک دارید، روی نویسندگان و ویراستاران خوب، سرمایه­‌گذاری کنید تا به صورت منظم، محتوا در سایت قرار داده شود و ترافیک زیادی را داشته باشید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۸- رشد هک با محتواهای بلند و با جزئیات

 بر اساس نظرسنجی، عمده محتواهای موجود آنلاین، مختصر هستند. تقریباً ۸۵% محتواها، کمتر از ۱۰۰۰ کلمه هستند. در این حالت به نظر می­‌آید که بیشتر وبلاگ‌­نویسان، وقت زیادی برای ایجاد محتوای بلند و با جزئیات، صرف نمی­‌کنند. به عنوان نتیجه در مطالعات یکسانی، پی بردند که مطالب بلند با بک لینک، رتبه بهتری را در موتورهای جستجو به دست می‌­آورد.
پس اگر می­‌خواهید رتبه خوبی داشته باشید و بتوانید با سایت­‌های دیگر، رقابت کنید؛ محتواهای بلند و با جزئیات در وبلاگ­‌تان قرار دهید. البته کیفیت را هرگز فراموش نکنید!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×