امکانات انجمن
  • مهمانان محترم می توانند بدون عضویت در سایت در بخش پرسش و پاسخ به بحث و گفتگو پرداخته و در صورت وجود مشکل یا سوال در انجمنن مربوطه موضوع خود را مطرح کنند



iran rules jazbe modir
snapphost mahak

پست های پیشنهاد شده

عزم مسئولین برای جایگزینی پیام رسان های خارجی جزم شده است.تا جایی که دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده است که تا سال آینده پیام رسان های داخلی جایگزین نسخه های خارجی می شوند.فارغ از اینکه پیام رسان های داخلی چه خدمات و مزایای بهتری را می توانند به کاربران ایرانی ارائه دهند،می توان به این نکته اشاره کرد که یکی از شعارهای تبلیغاتی دولت یازدهم،حفظ دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی بود.حال به نظر می رسد که دولت قصد دارد با تفسیر غلط شعار خود مبنی بر اینکه می توان بجای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی از نسخه های داخلی آن ها استفاده کرد،قصد محدود کردن دسترسی مردم به این شبکه ها را داشته باشد.در ادامه به مشروح سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد این طرح می پردازیم:

به گزارش تسنیم؛ سید ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات براساس اصول انقلاب در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: در دولت یازدهم به شبکه ملی اطلاعات توجه خاصی شد و شاید بتوانیم آن را در رأس موارد موفق کارنامه دولت یازدهم قرار دهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در راستای تبیین الزامات و خصوصیات این شبکه نیازمند توجه به 24 نظام بودیم، اظهار کرد: خودگردانی مدیریت، خوداختیاری در طراحی فنی، حکمرانی در شبکه، بلوغ شبکه، رصد متمرکز، شبکه‌های مستقل اختصاصی برای زیرساختهای حیاتی کشور و داشتن مهندسی ترافیک داخلی بخشی از این نظامات است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات پایه کاربردی نظیر ایمیل، پیام‌رسان و موتور جستجو هم گامهای بعدی هستند که اقدامات خوبی در راستای آن صورت گرفته است و ظرف یک سال آینده شبکه‌های پیام رسان داخلی جایگزین خارجی می‌شوند.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در بخش خدمات سلامت هم پدر و مادرها نیازمند فضایی سالم برای فرزندان خود در برابر حجم عظیم اینترنت هستند، گفت: شاید در کشور ما به نسبت دیگر کشورها اتفاق خاصی صورت نگرفته بود اما امیدواریم با شبکه ملی اطلاعات فضای مورد نیاز آنها را هم پاسخگو باشیم تا شبکه‌ای مطابق نیاز افراد و سنین خاص شکل گیرد.

فیروزآبادی با بیان اینکه در فضای مجازی یک عدم توازن در بخش اقتصاد مشاهده می‌شود، متذکر شد: لایه تلکام 35 درصد اقتصاد این فضا را به خود اختصاص داده و این حجم در دولت یازدهم بزرگتر شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه 53 درصد اقتصاد در حوزه کسب و کارهای تراکنش مالی است، گفت: اقتصاد فضای مجازی 40 میلیارد دلار است که با آن فاصله زیادی داریم.

پسند شده توسط DOCTOR ROBOT و ReZa CLONER

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

telegram channel   jazbe modir


  • مطالب مشابه

    • توسط  SayeH
      ✅ برای جلوگیری از افزایش دمای داخلی لپ تاپ موارد زیر را رعایت کنید:
      ?از کاور ژله ای کیبورد که دریچه های گردش هوا را مسدود می کند، استفاده نکنید.
      ?لپ تاپ را روی فرش، موکت و رختخواب قرار ندهید تا دریچه ها باز بمانند.
      ?از فن های زیر لپ تاپی استفاده کنید.
      ?لپ تاپ را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.
       
    • توسط  [email protected]

      سرانجام مکالمه صوتی تلگرام به مرحله آزمایشی رسید و هم اکنون می توانید اولین اسکرین شات‌ها از امکان تماس صوتی تلگرام را مشاهده کنید.
      تماس صوتی بدون شک مهم‌ترین آپدیت تاریخ تلگرام به حساب خواهد آمد. ویژگی بسیار جذاب و کارآمدی که پس از مدت‌ها انتظار به مرحله‌ی آزمایش رسیده و احتمالا تا چند روز آینده (شاید قبل از سال جدید و در آپدیت بعدی این برنامه) در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ویژگی بسیار مهمی که اپلیکیشن‌های بزرگ همچون واتساپ سال‌ها برای ارائه‌ی آن زمان صرف کردند حالا در زمان بسیار کوتاهی از تولد تلگرام به این اپلیکیشن خواهد آمد تا رقبای خود همچون اسکایپ، وایبر و واتس‌اپ را (حداقل برای کاربران ایرانی) به چالش بکشد.
      این ویژگی لحظاتی پیش به آخرین نسخه‌ی بتای تلگرام اضافه شده و قابل دسترس است اما به دلیل آنکه فعالسازی آن بسیار پیچیده است بهتر است تا چند روز آینده و انتشار نسخه‌ی اصلی منتظر بمانید و فعلا تنها با مشاهده‌ی اسکرین‌شات‌های زیر با جزئیات این ویژگی بیشتر آشنا شوید.

      همانطور که در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید مکالمات شما به صورت End To End کدگذاری خواهند شد تا امنیت مکالمه‌ی صوتی به حداکثر ممکن برسد. کدگذاری End To End در حال حاضر یکی از امن‌ترین روش‌های کدگذاری است که استفاده از آن در مکالمه‌ی صوتی تلگرام مطمئنا مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. 

      بعد از آنکه مکالمه برقرار می‌شود ۳ آیکون جدید به صفحه اضافه خواهد شد. توسط آیکون اول می‌توانید صدای میکروفون را قطع کنید. توسط ایکون دوم می‌توانید در حین مکالمه به صفحه‌ی گفتگوی متنی برگردید. و توسط گزینه سوم نیز می‌توانید صدای شخص مقابل را به بلندگو انتقال دهید. در تصویر سمت راست نیز می‌توانید مشاهده کنید که مدیریت دیتا در تماس‌های صوتی نیز در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید میزان مصرف تماس‌های دریافتی یا خروجی خود را مشاهده و مدیریت کنید.
      بخش بسیار مهم حریم شخصی نیز در تنظیمات گنجانده شده است تا بتوانید با مشخص کردن افرادی که اجازه‌ی تماس گرفتن با شما را دارند، از مزاحمت‌های احتمالی افراد ناشناس در امان بمانید. حتی در صورت تمایل می‌توانید این ویژگی را به طور کامل برای اکانت خود خاموش کنید تا هیچ کس قادر به تماس صوتی گرفتن با شما نباشد.
      آنطور که به نظر می‌سد زمان زیادی به انتشار این بروزرسانی در قالب نسخه‌ی اصلی نمانده است و به احتمال زیاد تا چند روز آینده (شاید تا قبل از سال نو) شاهد اضافه شدن این ویژگی در نسخه‌ی بعدی تلگرام خواهیم بود.
       
      فعالسازی مکالمه صوتی در نسخه بتا :

      همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد فعالسازی این ویژگی در نسخه بتا کمی پیچیده است. شما برای این امر باید به صورت جداگانه در "سرور تست" تلگرام ثبت نام کنید به این معنا که حتی اگر در حال حاضر در تلگرام عضو هستید، باید با نصب نسخه ی بتا و فعال کردن سرور تست در آن، مجدد با شماره ی فعلی خود در تلگرام عضو شوید. با انجام این کار شما با یک شماره ی یکسان، در دو سرور آزمایشی و اصلی تلگرام عضو خواهید بود و دو اکانت کاملا مجزا خواهید داشت تا توسط اکانت تست قادر به استفاده از سرور تست و برخی ویژگی های بتا باشید. در نتیجه تماس صوتی آزمایشی تنها در صورتی برای شما فعال خواهد شد که در اپلیکیشن Telegram Beta و در اکانت Test Server قرار داشته باشید که طبیعتا در آن خبری از کانتکت ها، گروه ها و کانال های پیشین شما نخواهد بود.
      به همین خاطر است که انجام این مراحل را بی فایده و غیر ضروری می دانیم چرا که حتی در صورت انجام این مراحل، کسی را برای برقراری تماس نخواهید داشت مگر آنکه شخص مورد نظر شما نیز این مسیر را طی کند تا قادر به Add کردن او و برقراری تماس با وی باشید. بنابراین بدیهی است که صبر کردن برای نسخه‌ی اصلی و فعال شدن بدون دردسر این قابلیت، عاقلانه‌تر از انجام این مراحل و تست موقت این ویژگی خواهد بود. اما بنا بر درخواست شما آموزش فعالسازی نسخه بتا را به مطلب اضافه کردیم. می‌توانید با مسئولیت خودتان، مراحل زیر را انجام دهید. 
      توجه: این آموزش ممکن است برای آن دسته از کاربرانی که "امروز" عضو سرور تست می‌شوند موفقیت آمیز نباشد اما کاربرانی که از قبل عضو این سرور هستند می توانند از این آموزش استفاده کنند. در هر حال امتحان کردن آن بی ضرر است و هیچگونه ریسکی در رابطه با اینکه در آینده دسترسی شما به این ویژگی قطع شود وجود ندارد. این موضوع به کانال "تلگرام بتا" نیز برای اطلاع رسانی به کاربران ارسال شد.
      برای این امر ابتدا باید آخرین نسخه ی بتا از تلگرام را با عنوان TelegramBeta دانلود کنید.
      نسخه بتا را نصب و با اکانت خود وارد آن شوید.
      سپس به تنظیمات تلگرام مراجعه کنید و گزینه‌ی Switch Backend را لمس کنید.

      پیغام نمایش داده شده را تایید کنید تا اپلیکیشن تلگرام یک بار باز و بسته شود.
      بعد از اجرای مجدد از شما خواسته می‌شود تا دوباره وارد اکانت شوید. دقت داشته باشید که تلگرام اکنون و بعد از اجرای مجدد به سرور آزمایشی خود متصل شده است و حتی اگر شماره‌ی فعلی خود را وارد کنید اکانتی از شما یافت نشده و باید مجدد در برنامه و در سرور آزمایشی ثبت نام کنید.
      بعد از گذر از این مرحله و ورود به تلگرام، با یک اکانت کاملا جدید بدون وجود مخاطبین، کانال‌ها و گروه‌ها مواجه خواهید شد و در عوض قابلیت تماس صوتی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. (این امر باعث حذف اکانت اصلی شما نخواهد شد و در واقع این اکانت جدید تنها در همین نسخه‌ی بتا از تلگرام نمایش داده می‌شود و در اپلیکیشن‌های دیگر، همچنان اکانت قبلی و اصلی شما آماده‌ی استفاده است. در صورت نیاز می‌توانید مجددا با مراجعه به بخش Switch Backend وضعیت اکانت خود در نسخه بتا را به حالت عادی بازگردانید. مجددا تاکید می‌کنیم که این بخش را با مسئولیت خود انجام دهید. زومیت هیچ مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت)
      همانطور که گفته شد حتی با انجام این کار کسی را برای برقراری تماس نخواهید داشت مگر آنکه شخص مورد نظر شما نیز این مسیر را طی کند و در سرور تست ثبت نام کند تا قادر به Add کردن او و برقراری تماس با وی باشید. و از آنجایی که بعد از انتشار نسخه اصلی، دیگر نیازی به TelegramBeta نخواهید داشت و آن را حذف خواهید کرد، تصمیم با شماست که انجام این مراحل پیچیده تنها برای تجربه ی چند روز زودتر این ویژگی، آن هم در حالی که شخصی را برای تماس با آن ندارید و استفاده ای جز تست کردن مکالمه نمی توانید کنید ارزش این مراحل پیچیده و زحمات را دارد یا خیر. از ما می پرسید؟ خیر. منتظر بروزرسانی اپلیکیشن اصلی تلگرام باشید.
      منبع :    zoomit.ir

    • توسط  ReZa CLONER
      واتس اپ، وایبر، تلگرام و بقیه اپلیکیشنهای پیام رسان مبتنی بر تلفن همراه، این روزها در دنیا و در ایران غوغا می کنند! سهم بالایی از پیامهایی که بین افراد رد و بدل می شود بر بستر همین اپلیکیشنهای رایگان است ! اما سوال مهمی است که درآمد وایبر و واتس اپ و تلگرام از چیست؟ احتمالاً خیلی از شما این سوال را تا به حال از خود پرسیده اید ! چرا سرمایه گذاران بر روی این اپلیکیشنهای پیام رسان، هزینه های میلیارد دلاری می کنند؟

      بسیاری از این اپلیکیشنها در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی خود مدل‌  درآمدی خاصی ندارند یا حتی آنها را پیاده‌سازی نمی‌کنند، زیرا باید در ابتدا کاربران را به استفاده از سرویس خود ترغیب کنند و پس از این مرحله شروع به تجاری‌سازی سرویس خود با روش‌های مستقیم و غیر‌مستقیم کنند.
      به گزارش هفته‌نامه «تجارت‌فردا»، شاید در سال‌های اولیه راه‌اندازی این‌گونه اپ‌ها مدل‌های درآمدزایی آنها بسیار ابتدایی و در حد تبلیغات بوده باشند ولی در سال‌های اخیر این مدل‌ها بسیار پیچیده‌تر شده‌اند و هر سال مدل‌های هوشمندانه‌تری برای درآمدزایی این‌گونه اپ‌ها ابداع می‌شوند. تلگرام نیز مانند دیگر اپ‌های پیام‌رسان هنوز مدل درآمدزایی ندارد و در روزهای ابتدایی خود به سر می‌برد و بر اساس گفته‌های موسسان این شرکت آنها در حال حاضر تنها ممکن است از اهدای کمک‌های مالی استفاده کنند.
      اما اپلیکیشنهایی مثل وایبر، تلگرام و واتس اپ برای ادامه حیات خود نیاز به مدل درآمدی دارد تا بتواند هزینه‌های خود را تامین کند و خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهد. سال گذشته فیس‌بوک واتس اپ را با قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد و نکته جالب درباره این اپلیکیشن این است که این شرکت در حال حاضر 55 کارمند بیشتر ندارد. مارک زوکربرگ برای خرید واتس اپ که در آن زمان 450 میلیون کاربر داشت، 19 میلیارد دلار به صورت نقدی و سهام پرداخت کرد، یعنی به ازای هر کاربر 42 دلار هزینه کرد. این در حالی است که هفته قبل از خرید واتس اپ توسط فیس‌بوک، شرکت راکوتن اپ وایبر را با 280 میلیون کاربر به قیمت 900 میلیون دلار خریداری کرد. با محاسبه ساده‌ای می‌توان دریافت که راکوتن به ازای هر کاربر وایبر 21/ 3 دلار هزینه کرده است. اما چطور ممکن است اپلیکیشنی مانند واتس اپ با این تعداد کارمند محدود 19 میلیارد دلار قیمت داشته باشد؟
      واقعیت این است که شیوه ارزش گذاری نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. شرکت‌ها دیگر بر اساس دارایی‌های فیزیکی ارزش‌گذاری نمی‌شوند، چه بسا ممکن است یک محصول سال‌ها تجاری‌سازی نشود و سرمایه‌گذاران آن سال‌ها برای بازگشت سرمایه و سود خود صبر کنند. به همین دلیل است که بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از این رویه پیروی می‌کنند. موضوع اساسی در هر کسب و کار مبتنی بر اینترنت جذب کاربر است و بعد از جذب کاربر، کسب‌وکارها راه‌های متعددی را برای درآمدزایی پیدا می‌کنند و هر روز مدل‌های درآمدی جدید و هوشمندی برای این‌گونه کسب‌و‌‌کارها ابداع می‌شوند. حتی کشورهای استفاده‌کننده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز در در‌آمدزایی و در نتیجه در ارزش‌گذاری‌ها بسیار اهمیت دارند. ریشه این امر نیز در مدل‌های درآمدی اینگونه اپلیکیشن‌ها نهفته است. زیرا به هر ترتیب باید جامعه هدف امکان خرید یا پشتیبانی سرویس‌ها و محصولات اپلیکیشن مورد نظر را داشته باشد. حتی میزان شناخت و نزدیکی سرمایه‌گذاران و خریداران با جامعه هدف نیز نقش موثر و مهمی در ارزش‌گذاری این گونه شرکت‌ها بازی می‌کند. اما چه روش‌هایی برای تجاری‌سازی و درآمد آفرینی برای این‌گونه اپلیکیشنها وجود دارد؟
      مدلهای درآمدی اپلیکیشنهای وایبر واتس اپ و تلگرام
      آبونمان: یکی از سنتی‌ترین روش‌های کسب درآمد دریافت آبونمان در ازای ارائه خدمات است. اما با توجه به رقابت بسیار فشرده اپ‌های پیام‌رسان و ارائه سرویس‌ها به صورت مجانی و وجود بسته‌های اپراتورها، پیاده‌سازی این مدل درآمدی کار آسانی نیست. اما واتس اپ با توجه به در اختیار داشتن تعداد بسیار زیادی کاربر (در حدود 800 میلیون کاربر فعال)، رهبری بازار را در اختیار دارد و توانایی اعمال سیاست‌های جدید و حتی گرفتن آبونمان به ازای خدمات خود را دارد. واتس اپ این خدمات را در سال اول به صورت مجانی و پس از آن، سالانه یک دلار به عنوان آبونمان از کاربران خود دریافت می‌کند. به علاوه واتس اپ هیچ‌گونه تبلیغاتی نیز در شبکه خود ندارد.
      تبلیغات: بیشتر اپ‌های مهم پیام‌رسان مثل وایبر، واتس اپ و تلگرام از شیوه تبلیغات برای کسب درآمد استفاده نمی‌کنند، زیرا بر تجربه مشتری تاثیر منفی می‌گذارد. شاید این روش برای دیگر کسب‌و‌‌کارها روش درآمدی بسیار خوبی باشد، اما برای اپ‌های پیام‌رسان اصلا مناسب نیست. البته این روش تا حدی پیشرفت کرده است و 80 درصد درآمد گوگل و قسمت اعظم درآمد فیس‌بوک را تشکیل می‌دهد. البته این روش بسیار پیچیده‌تر از تبلیغات ساده در برنامه است و ممکن است به شکل‌های مختلفی مانند استیکر، گیم و خریدهای درون اپلیکیشنی نیز ظاهر شوند.
      استیکر: استیکرها بسیار کوچک، جذاب، معمولا کارتونی و از لحاظ ظاهری بسیار غنی هستند، به‌طوری که کاربران از این استیکرها برای بیان احساسات، روایت داستان، شوخی‌ها و حتی عکس‌العمل‌های مختلف استفاده می‌کنند. در واقع استیکرها همان اموجی‌ها یا شکلک‌ها هستند اما با ظاهری بسیار بهتر و اندازه‌هایی بزرگ‌تر.
      استیکرها غالباً به صورت بسته‌ای عرضه می‌شوند و درون هر بسته نیز به‌طور میانگین 10 تا 20 شکلک وجود دارد که می‌توان از آنها در چت‌های دو‌نفره و حتی گروهی استفاده کرد. اپ‌های پیام‌رسان معمولا خودشان تعدادی بسته‌های استیکری را تولید می‌کنند تا در مرحله اول آگاهی نسبت به این امکان را افزایش دهند و کاربران را مجاب به استفاده از آنها کنند، تا بتوانند استیکرهای پولی را به کاربران خود بفروشند. استیکرهای پولی معمولا در بسته‌های 2 دلاری به فروش می‌رسند. تولید‌کنندگان این استیکرها معمولا خود اپ پیام‌رسان شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده محتوای سرگرم‌کننده مانند دیزنی، سونی و حتی تولید‌کنندگان کوچک‌تر هستند. با وجود این مدل کسب‌و‌‌کار ساده و اشتیاق کاربران به استفاده از استیکرها، جای تعجب نیست که بسیاری از اپ‌های پیام‌رسان مانند وایبر، لاین، تانگو و کیک شروع به استفاده از این مدل کسب‌و‌‌کار کرده‌اند.
      استیکرهای اسپانسری: اپ‌های پیام‌رسان با جذب کاربران بیشتر و تشکیل جامعه بزرگی از کاربران، گزینه بسیار وسوسه برانگیزی برای برندها می‌شوند. زیرا برندها می‌توانند با استفاده از پلت‌فرم آنها با کاربران خود نیز ارتباط برقرار کرده و آنها را به بهترین نحو درگیر کنند. اپ‌هایی مانند لاین و وی‌چت امکان ساخت حساب‌های کاربری رسمی و تایید‌شده را به برندها می‌دهند و در مرحله بعد امکان ساخت و عرضه استیکرهای برند خاص را ایجاد می‌کنند و این استیکرها را به صورت مجانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند و این کاربران هستند که پخش کردن این محتواها را به وسیله این استیکرها به صورت مجانی برای برندها انجام می‌دهند. این مدل به شدت برای هنرمندان، فیلم‌ها و محتواهای مشهور دیجیتال نیز کار می‌کند، زیرا کاربران خیلی دوست دارند این محتواها را در اختیار داشته باشند و از آنها به‌طور روزمره در گفت‌وگوهای خود استفاده کنند، البته در این روش نیز واضح است که برندها به ازای هر دانلود استیکر توسط کاربران مبلغی را به اپ پیام‌رسان می‌پردازند.
      حساب‌های کاربری رسمی: زمانی که اپ پیام‌رسان جامعه بزرگی از کاربران را به خود جذب می‌کند، سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه از این حجم بسیار زیاد کاربران درآمد کسب کرد؟ و روش‌های کسب درآمد نیز مهم است زیرا نمی‌توان در این‌گونه از اپ‌ها به سادگی از تبلیغات استفاده کرد. شاید راه‌حل جایگزین برای حل این مشکل حساب‌های کاربری رسمی باشد. اما چگونه؟ حساب‌های کاربری رسمی به برندها، آدم‌های مشهور و فروشندگان کالا و خدمات این امکان را می‌دهد که به صورت مستقیم با کاربران خود ارتباط برقرار کنند. حساب‌های کاربری رسمی مانند دیگر حساب‌ها از امکانات یکسانی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان دوست، ارتباط دوستانه و تک به تک با کاربران برقرار کنند و محتواهای خود را در اختیار آنها قرار دهند.
      حتی بعضی برندها که محتواهای آنها محدود به بازاریابی‌های اولیه است، می‌توانند از ارتباط نزدیک با کاربران خود استفاده کرده و جوایز، اخبار، پیشنهادها و کوپن‌های خود را به صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار دهند. به‌طور مثال لاین به کاربران خود این امکان را می‌دهد که در صورت اضافه کردن رئال مادرید به دوستان خود بتوانند استیکرهای رئال را به صورت مجانی دانلود کنند. در این بخش روش‌های گوناگونی وجود دارد که برندها و اپ‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند:
      ‌پرداخت هزینه برای ایجاد و تبلیغ حساب‌های کاربری رسمی: ‌پرداخت به ازای درگیر کردن کاربران مانند: جذب مخاطب جدید، پیام‌های رد و بدل‌شده، محتوای دانلود‌شده
      ‌پرداخت به ازای پیام، برند در ازای فرستادن و دریافت پیام هزینه پرداخت می‌کند.
      ‌محتواهای اسپانسری: با توجه به میلیون‌ها کاربر فعال در اپ‌های پیام‌رسان این پلت‌فرم برای برندها بسیار جذاب است و حتی کاربران نیز به دلیل دریافت امکانات یا پیشنهادهای ویژه از این طریق بسیار راضی خواهند بود، اما ممکن است این روش ضرر هم داشته باشد، تصور کنید پیام‌های برندها به کاربران زیاد شود و حالت اسپم پیدا کند.
      فروش محتوا: این روش برای بسیاری از اپ‌های پیام‌رسان کارآ نیست، اما روش بسیار وسوسه‌برانگیزی برای کسانی است که کاراکترهای خود را طراحی می‌کنند و به فروش می‌رسانند. این روش در لاین بسیار جواب داده و در‌آمد خوبی برای لاین به ارمغان آورده است.
      فیلتر، پس‌زمینه، تم‌ها و دیگر محتواها: استیکرها ثابت کردند که مدل بسیار مناسبی برای کسب درآمد هستند و از کارآیی بالایی برخوردارند. با توجه به این کارآمدی باید منتظر روش‌هایی مشابه آن در فضای اپ‌های پیام‌رسان باشیم. محتواهای بسیار زیاد دیگری وجود دارند که در فضای اپ‌های پیام‌رسان می‌توان گنجاند و از آنها کسب درآمد کرد. این محتواها می‌توانند تصویر پس‌زمینه، فیلترها و تم‌های مختلف باشند.
      ایجاد پلت‌فرم‌های جدید مانند خرید درون‌برنامه‌ای: یکی از منابع درآمدی خوب خرید درون‌برنامه‌ای است که در بازی‌ها استفاده می‌شود. این روش درواقع دنباله رو بازی‌های اجتماعی، غیر متمرکز و مدل درآمدی پریمیوم Premium است که اپ را به صورت مجانی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و سپس در ازای امکانات یا محتواهای بیشتر از کاربران پول دریافت می‌کند.
      پلت‌فرم‌های گیم در اپ‌های پیام‌رسان به کاربران خود این امکان را می‌دهند که بازی‌ها و دیگر برنامه‌ها را دانلود کنند و حتی با یکدیگر به صورت آنلاین بازی کنند و نتایج بازی‌های خود را به اشتراک بگذارند. به علاوه کاربران می‌توانند آیتم‌های مجازی و حتی سکه، مرحله، راهنمایی و هر چیزی را که ممکن است به آنها در بازی کمک کند خریداری کنند.
      تجارت همراه: با گسترش جامعه کاربران اپ‌های پیام‌رسان و حضور برندهای مختلف با حساب‌های کاربری رسمی امکان شکل‌گیری و رشد تجارت بر پایه اپ‌های پیام‌رسان زیاد است.
      وی‌چت یکی از شرکت‌های پیرو در این زمینه است به‌طوری که به وسیله این اپ می‌توان اطلاعات کارت اعتباری را به اپ متصل کرد و از درون اپ خرید انجام داد.
      موسیقی: اپ‌های پیام‌رسان راه‌های متفاوتی را برای کسب درآمد آزمایش می‌کنند؛ یکی از این روش‌ها ارائه موسیقی و آهنگ‌ها درون اپ پیام‌رسان است. لاین تلاش‌هایی در این زمینه کرده است، اما موفقیت چنین استراتژی‌ای نیاز به زمان دارد و در آینده‌ای نزدیک نتیجه آن مشخص می‌شود.
      دیگر روش‌های درآمدی: برقراری تماس‌ها با خطوط ثابت و اپراتورها یکی دیگر از روش‌های درآمدی است که با خرید اعتبار می‌توان این‌گونه تماس‌ها را انجام داد. موضوعی که اتفاقاً در وایبر با عنوان Viber Out حتماً با آن روبرو شده اید.
      منبع مقاله : www.myindustry.ir
    • توسط  [email protected]
      فیسبوک در تلاش است تا امکانات تمام برنامه های خود را شبیه به Snapchat کند و دنباله روی این سرویس پیام رسان پرطرفدار باشد. در راستای تأیید شایعاتی که از  ماه های قبل به گوش میرسید، واتساپ گزینه اشتراک گذاری عکس و فیلم را در استتوس ایجاد کرد.
      این قابلیت اولین بار در اسنپ چت ایجاد شد. بسیار شبیه به قابلیت استوری در اینستاگرام شما می توانید عکس ها و فیلم هایتان را به همراه توضیح متنی با مخاطبین خود به طور موقت (24 ساعت) به اشتراک بگذارید. حالا قابلیت استتوس گزینه جدیدی در بین Chats و Calls خواهد بود. این قابلیت واتساپ نیز مانند چت عادی،  رمزگذاری شده است و از امنیت خوبی برخوردار است. شما میتوانید تنظیم کنید که استتوس شما قابل نمایش برای چه افرادی باشد و چه افرادی نتوانند آن را مشاهده کنند. همچنین در بخش My Status آخرین استتوس شما به همراه کسانی که آن را دیده اند قابل دسترس است و بخش Recent Update استتوس های مخاطبین شما را در 24 ساعت گذشته نشان میدهد.  علاوه بر این قابلیت بیصدا کردن (Mute) نیز در این آپدیت وجود دارد.
      این استراتژی فیسبوک جای تعجب ندارد. ترس از دست دادن کاربران جوان که ممکن است فیسبوک و برنامه های وابسته به آن را کمی قدیمی و فاقد تنوع کافی بدانند و روی آوردن آنها به پیام رسان اسنپ چت باعث تن دادن به این تغییرات شده است. البته این ترس تا حد زیادی منطقی است، 158 میلیون کاربر روزانه اسنپ چت، برای هر رقیبی هر چند به قدرتمندی فیسبوک ایجاد وحشت میکند. واتساپ احتمالا نمیتواند کاربران اسنپ چت را به سمت خودش متمایل کند اما این ارتقا میتواند ارزشمند باشد و مانع از روی آوردن کاربرانش به سرویس های دیگر باشد. آپدیت جدید واتساپ از امروز بر روی نسخه های اندروید، iOS و ویندوزفون در اروپا در دسترس است که احتمالا در چند روز آینده در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.
    • توسط  [email protected]
      یکی از برنامه هایی که وزارت ارتباطات با جدیت بسیار زیادی در حال پیگیری آن است، تفکیک ترافیک اینترنت داخلی و خارجی و ایجاد تغییر در هزینه استفاده از هر یک از آنهاست. در حالی که پیشتر گفته شده بود تمامی سرویس دهندگان اینترنت در کشور موظفند تا پایان دی ماه ساز و کارهای لازم برای تفکیک اینترنت داخلی و خارجی را راه اندازی کنند، اجرای این کار به دهه فجر موکول شد. حالا و در شرایطی که در هفتمین روز از این بازه زمانی قرار داریم، معاون وزیر ارتباطات توضیحات بیشتری در زمینه اینترنت ملی منتشر کرده است.
      وی در مراسم رونمایی از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد وزارت ارتباطات قصد دارد تعرفه ها را به گونه ای تنظیم نماید که هزینه استفاده از اینترنت بین المللی 10 برابر هزینه استفاده از اینترنت ملی باشد. از دیگر جزئیات ارائه شده درباره شبکه ملی اطلاعات می توان به اتصال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تا اواسط بهار آینده به این شبکه، راه اندازی مراکز تبادل ترافیک در استان های اصفهان و خوزستان  برنامه ریزی برای افزایش این مراکز به پنج عدد، راه اندازی سه مرکز توزیع محتوای داخلی با استفاده از رایانش ابری توسط بخش خصوصی و همچنین الزام اپراتورها به تفکیک اینترنت بین المللی و داخلی اشاره کرد.
      با این حال هنوز درباره زمان قطعی اجرای طرح اینترنت ملی و تعرفه های جدید هیچ گونه اطلاع رسانی دقیقی انجام نشده و تنها به ذکر موارد کلی بسنده شده است.
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.