امکانات انجمن
  • مهمانان محترم می توانند بدون عضویت در سایت در بخش پرسش و پاسخ به بحث و گفتگو پرداخته و در صورت وجود مشکل یا سوال در انجمنن مربوطه موضوع خود را مطرح کنند

moharram

iran rules jazbe modir
snapphost mahak

weeds

 عضو ویژه
  • تعداد ارسال ها

    143
  • امتیاز

    726 
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    7

آخرین بار برد weeds در 17 مهر 1396

weeds یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره weeds

  • درجه
    ██▒▒▒▒▒▒▒▒ %14

آخرین بازدید کنندگان نمایه

352 بازدید کننده نمایه
  1. weeds

    Trick-Android

    در جدیدترین آپدیت اینستاگرام قابلیت مشاهده آخرین زمانی که یک کاربر آنلاین بوده است (لست سین در اینستاگرام) امکان‌پذیر شد. در ادامه بیشتر با نحوه مشاهده و تنظیمات آخرین بازدید اینستاگرام آشنا می‌شویم. مدتی پیش اخباری پیرامون عرضه اپلیکیشن Direct به عنوان نرم افزاری جداگانه توسط اینستاگرام شنیدیم که نشان می‌داد این شرکت تصمیم دارد بیش از پیش بر روی بخش پیام رسانی پلتفرم خود سرمایه‌گذاری کند. اگرچه هنوز دایرکت از اپلیکیشن اصلی اینستاگرام جدا نشده و بخشی از آن محسوب می‌شود، اما این شبکه اجتماعی در بخش پیام رسانی روز به روز غنی‌تر می‌شود. قابلیت تازه‌ای که با جدیدترین آپدیت اینستاگرام به این شبکه اجتماعی افزوده شده، مدت‌ها است در پیام‌رسان‌های محبوبی همچون فیس بوک مسنجر، واتس اپ و تلگرام وجود دارد. اکنون در بخش دایرکت، کاربرانی که فالو کرده و یا پیشتر با آن‌ها مکالمه کرده‌اید می‌توانند آخرین زمان استفاده شده از این برنامه (آنلاین بودن) را مشاهده کنند. در واقع اکنون با قابلیت آخرین بازدید اینستاگرام مواجه هستیم.
  2. ‌ هک شدن کل گوشی به وسیله پیامک های حاوی لینک بدافزار این ویروس که با وعده دریافت دو گیگ اینترنت رایگان کاربران را مجاب به کلیک بر روی یک لینک میکنند،پس از نصب در گوشی کاربر به صورت خودکار شروع بع ارسال پیامک با گوشی قربانی کرده و به تمام مخابات وی،پیامکی با همین مضمون ارسال میند. این ویروس پس از نصب هیچ گونه ایکونی در منوی گوشی شما ایجاد نخواهد کرد و برای حذف ان در مدیریت برنامه ها باید به دنبال ان باشید و یا اینکه گوشی خود را ریست کامل کنید.
  3. هم اکنون اینستاگرام قابلیت استوری لایو دونفره را اضافه کرد.
  4. weeds

    Programming-Cpp

    عملگر ها (Operators) : ?برای انجام عملیات بر روی داده ها از عملگرها استفاده می کنیم. عملگرها نمادهایی هستند که عملیاتی مانند جمع،ضرب، کوچکتری و از این قبیل را روی داده ها انجام می دهند که عبارتند از : عملگر ها (Operators) : ?انتساب ( Assignment ) ( = ) : از این عملگر برای نسبت دادن یک مقدار به یک داده استفاده می شود . #include <iostream> int main() { int a, b ; // a:?, b:? a = 10 ; // a:10, b:? b = 4 ; // a:10, b:4 a = b ; // a:4, b:4 b = 7 ; // a:4, b:7 cout << "a:" ; cout << a ; cout<< "b:" ; cout << b ; return 0 ; } عملگر ها (Operators) : ?عملگرهای محاسباتی ( + , - , * , / , % ) : + جمع - تفریق * ضرب / تقسیم % باقیمانده تقسیم #include <iostream> int main() { int a = 11; int b = 3; int c = a % b; cout << "c:" ; cout << c ; return 0 ; } عملگر ها (Operators) : ?عملگرهای ترکیبی ( Compund Operators ) ( =+ , =- , =* , =/ ) : a += b = a=a+b a -= b = a=a-b a *= b+1 = a=a*(b+1) a /= b = a=a/b در واقع جواب این نوع از عملگرها برابر حاصل عمل عملگر، بر خود عبارت سمت چپ و عبارت سمت راست تساوی است . علت اینگونه نوشتار هم مختصرنویسی است. #include <iostream> int main() { int a ,b = 3; // a=?, b=3 a = b; // a=3, b=3 a += 2; // a=a+2=3+2=5 cout << a; return 0 ; } عملگر ها (Operators) : ?عملگرهای افزایش کاهش ( ++ , - - ) : این عملگرها یک واحد به عملوند خود اضافه می کنند و عمل اونها به اینکه در سمت چپ یا راست عملوند خود قرار بگیرند متفاوت است . #include <iostream> int main() { int a = 2, b = 3; // a=2, b=3 a += b++; // a+=(b+1) —-> a=a+(b+1) —-> a=2+4=6 cout << "a:"; cout << a; return 0; } اگر عملگر سمت راست یا چپ عملوند خود باشه در هر دو صورت یک واحد به عملوند اضافه می شود . اما تفاوت این دوحالت در عبارات محاسباتی خود را نشان می دهد . عبارات محاسباتی ترکیبی از متغیرها، ثوابت و عملگرها هستند مثل 4*5-5/10 و 6-x/y . int A , B = 3; // A=?, B=3 A = ++B; // A=(++B) —-> A=(B+1) , B=B+1 —-> A=4, B=4 در مثال بالا چون افزایش قبل B قرار دارد ابتدا یک واحد به B اضافه شده، پس در همینجا B می شود 4 و در پایان مقدار فوق در A قرار می گیرد . int A , B = 3; // A=?, B=3 A = B++; // A=(B++) —-> A=B, B=B+1 —-> A=3, B=4 اما در مثال بالا چون افزایش بعد از B قرار دارد اول مقدار B که 3 هست در A ریخته میشود و بعد یک واحد به B اضافه میشود .
  5. weeds

    Programming-Cpp

    ثابت ها : ?ثابت ها مقادیری در برنامه هستند که مقدارشون در طول برنامه قابل تغییر نیست و اگر که بخوایم مقدار ثوابت رو تغییر بدیم با خطایی از طرف کامپایلر مواجه می شیم. برای تعریف ثوابت در c++ دو الگو وجود دارد : ثابت ها : ?با استفاده از دستور #define #define مقدار نام ثابت برای مثال #include <iostream> #define P 3.14 int main() { cout << P; return 0 ; } نکته ای که باید در اینجا توجه نمود و در مثال بالا هم مشخص بود این است که در پایان دستور #define از ; (سمی کالن) استفاده نمی کنیم. ثابت ها : ?با استفاده از کلمه کلیدی const : const مقدار = نام ثابت نوع داده; برای مثال #include <iostream> int main() { const float P = 3.14 ; cout << P; return 0 ; } محل این دستور درون خود تابع main هست اما دستور #define در بیرون از تابع main و در بالای برنامه است.
  6. weeds

    Programming-Cpp

    مقدار دادن به متغیر ها : ?هنگام تعریف متغیر : int x = 4; char char1 = 'a' , char2 = char3 = 'y'; bool b = true; ?بعد از تعریف و با عمل انتساب ( = ) : int y; y = 12; ?با استفاده از قالب سازنده : float float_1 (2); ?دستور ورودی : float a, b; cin >> a >> b;
  7. weeds

    Programming-Cpp

    ?char : نوع char برای ذخیره داده های کاراکتری مانند ‘a’ , ‘z’ , ‘W’ بکار می رود. ?int : از نوع int برای ذخیره اعداد صحیح مانند 128، 5، 4508 استفاده می شود. ?float : نوع float برای ذخیره اعداد اعشاری مثل 12.5، 7805.11 بکار می رود. ?double : نوع double برای اعداد اعشاری بزرگتر از float استفاده می شود. ?bool : از bool برای ذخیره مقادیر منطقی استفاده می شود ( درستی یا نادرستی ). ?void : نوع void هیچ مقداری را نمی گیرد
  8. weeds

    Programming-Cpp

    قوانین نامگذاری متغییر ها : ?برای نامگذاری متغیرها از ترکیبی از حروف a تا z یا A تا Z ، ارقام و خط ربط ( _ ) استفاده می شود. ?اولین کاراکتر نام نباید از ارقام باشد. ?نام می تواند هر طولی داشته باشد اما فقط 31 کاراکتر ابتدایی استفاده می شوند. ✅ count3 3count count .count co_unt co.unt @noandishanir
  9. weeds

    Programming-Cpp

    عملگر ها (Operators) : ?عملگرهای رابطه ای و تساوی ( = = , =! , > , < , =< , => ) : از این نوع عملگرها برای مقایسه دو عبارت استفاده میشود که کاربرد اونها بیشتر در عبارات شرطی است که بعدا در موردشون بحث می کنیم . فعلا اینو بدونید که این عملگرها در صورت درست بودن مقایسه، مقدار درستی و در غیر این صورت مقدار نادرستی را برمی گردانند . int a = 10 , b = 7; //a=10, b=7 (a == b) ; //a=10 and not equal to b so return false (a >= b) ; //a=10 greater than b so return false (a > b) ; //a=10 greater than b so return true
  10. weeds

    Network

  11. ویژگی بهبود دقت ماوس در ویندوز (Enhance pointer precision) با وجود مفید بودن می‌تواند در بسیاری مواقع باعث دقت کمتر ماوس شما شود. این ویژگی کمتر شناخته‌شده به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز فعال است و یکی از گزینه‌های بهینه‌سازی ماوس محسوب می‌شود. Enhance Mouse Precision چه کاری انجام می‌دهد معمولا اندازه حرکت مکان‌نما روی صفحه نمایشگر، بستگی به فاصله‌ای دارد که ماوس را روی میز جابه‌جا کرده‌اید. تناسب بین این دو توسط تنظیمات DPI کنترل می‌شود. هرچه DPI بیشتر باشد با جابه‌جایی یکسان ماوس، آیکون مکان‌نما بیشتر جابه‌جا می‌شود. گزینه Enhance Mouse Precision یکی از حالات بهینه‌سازی ماوس حساب می‌شود. با فعال کردن این گزینه، ویندوز به‌ سرعت جابه‌جایی ماوس حساسیت نشان می‌دهد و DPI را بر اساس آن تنظیم می‌کند. هر چه ماوس را سریع‌تر حرکت دهید، DPI‌ افزایش می‌یابد و آیکون مکان‌نما فاصله بیشتری طی می‌کند. با حرکت کند‌تر ماوس، DPI کاهش می‌باید و آیکون مکان‌نما فاصله کمتری در صفحه طی خواهد کرد. به عبارت دیگر، تویژگی افزایش دقت ماوس باعث می‌شود سرعت حرکت ماوس اهمیت داشته باشد. بدون فعال کردن این ویژگی شما می‌توانید ماوس خود را چند سانتی‌متر جابه‌جا کنید و مطمئن باشید که بدون توجه به سرعت، همیشه مکان‌نما فاصله یکسانی حرکت خواهد کرد. اما با فعال کردن افزایش دقت، اندازه حرکت مکان‌نما علاوه بر فاصله حرکت ماوس با سرعت آن نیز متناسب خواهد بود. چرا افزایش دقت اشاره‌گر به‌صورت پیش‌فرض فعال است این گزینه به‌صورت پیش‌فرض فعال است؛ زیرا در بسیاری موارد فعال بودن آن سودمند است. برای مثال فرض کنید یک سیستم اداری با ماوس ارزان‌قیمت دارید. ماوس سنسور باکیفیتی ندارد و با DPI پایین ساخته شده است. بدون افزایش دقت شما مجبور هستید برای حرکت مکان‌نما از یک گوشه صفحه به گوشه دیگر، ماوس را بیشتر حرکت دهید. با فعال کردن این ویژگی می‌توانید ماوس را سریع‌تر حرکت دهید و نیازی به حرکت دادن زیاد آن نداشته باشید و در کارهایی که دقت بیشتری نیاز دارید، با حرکت آهسته‌تر ماوس بتوانید کار خود را پیش ببرید. این امکان در تاچ‌پد‌ لپ‌تا‌پ‌ها بسیار مورد نیاز است. زیرا اجازه می‌دهند بدون این‌که انگشتان شما از تاچ‌پد خارج شود، برای حرکت بیشتر مکان‌نما، دست خود را سریع‌تر حرکت دهید. آیا افزایش دقت خوب است یا بد؟ این ویژگی بسیار سودمند است، اما کاربرد آن بستگی به سخت‌افزار ماوس و کاری که انجام می‌دهید دارد. یکی از مشکلات شایع این است که افزایش دقت به‌صورت خطی با سرعت ماوس تغییر نمی‌کند. بنابراین تشخیص سرعت لازم مشکل است. با تغییر اندک در سرعت حرکت دادن ماوس، مکان‌نما می‌تواند تغییرات زیادی در حرکت داشته باشد. همچنین با غیر‌ فعال کردن ویژگی بهبود دقت ماوس، حافظه دست شما بهتر عمل می‌کند. زیرا دست شما عادت می‌کند که دقیقا چه مقدار جابه‌جایی لازم است. با فعال کردن بهبود دقت علاوه بر فاصله، سرعت حرکت ماوس نیز اهمیت پیدا می‌کند و پیش‌بینی تفاوت در سرعت و تأثیر آن بر حرکت ماوس مشکل خواهد بود و عادت‌های دست شما را به هم خواهد ریخت. در عمل اغلب گیمرهایی با دقت ماوس بالا، بیشتر تمایل به غیر فعال کردن این ویژگی دارند؛ زیرا در بازی‌های حساس مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌کند و زمانی که نیاز به عکس‌العمل سریع دارند، سرعتشان کاهش می‌یابد. آن‌ها در بازی‌های شوتر اول‌شخص برای هدف‌گیری بهتر نیاز به دقت کمتر و در بازی‌های سریع چندنفره دقت بیشتری نیاز دارند. اکثر ماوس‌های گیمینگ کلید سخت‌افزاری تنظیم دقت ماوس دارند و با وجود آن نیازی به بهبود دقت نرم‌افزاری نیست. اما کارمندان اداری، به‌خصوص آن‌هایی که از ماوس‌های ارزان‌قیمت بدون دکمه تنظیم دقت استفاده می‌کنند، احتمالا بسیار از این گزینه خرسند خواهند بود و به بهینه‌سازی صورت‌گرفته عادت کرده‌اند. حتی اگر خطایی هم باشد، برعکس گیمر‌ها که چند میلی‌اینچ خطا به معنای مرگ و زندگی آن‌ها تمام می‌شود، مشکلی ندارند. چگونه این ویژگی را تغییر دهیم در کنترل پنل روی آیکون Mouse کلیک کنید. در ویندوز ۱۰ می‌توانید به قسمت Settings -> Devices -> Mouse مراجعه کنید. روی تب Pointers Option کلیک کنید. وضعیت Enhance pointer precision را فعال یا غیر فعال کنید و روی کلید ok کلیک کنید. برخی از تولیدکنندگان مطرح ماوس مانند لاجیتک و رایزر، نرم‌افزار پیکر‌بندی ماوس نیز ارائه می‌دهند. این نرم‌افزارها اغلب بهبود دقت را غیر فعال می‌کنند تا تنظیمات خودشان از استاندارد خارج نشود. تنظیمات دقت ماوس تنوع بسیاری دارند. برای مثال ممکن است شما از تاچ پد لپ‌تاپ استفاده کنید و گزینه افزایش دقت را فعال کرده باشید؛ اما تمایلی به فعال بودن این تنظیمات در استفاده از ماوس یو‌اس‌بی نداشته باشید. اما متأسفانه امکان این‌که بتوان این تنظیمات را جداگانه برای هر ماوس مشخص کرد وجود ندارد. بعضی از بازی‌ها دقت ویندوز را کنار می‌گذراند و از دقت تعریف‌شده خود استفاده می‌کنند؛ اما همه بازی‌ها این‌طور نیستند. در ویندوز ۱۰، این قابلیت بین همه دستگاه‌ها با سیستم‌های مختلف که ماوس و دقت متفاوتی دارند همگام‌سازی می‌شود که این مسئله مشکلاتی در پی دارد. البته قرار است در آپدیت پاییز ویندوز ۱۰ این ویژگی حذف شود. چگونه دقت ماوس را تنظیم کنیم اگر شما به دقت بهبود یافته توسط ویندوز عادت کرده‌اید، امکان دارد حرکت مکان‌نمای ماوس بعد از غیر فعال کردن این ویژگی برای شما عجیب به نظر برسد و برای عادت کردن مدتی زمان نیاز داشته باشید. اگر شما تازه آن را غیر فعال کرده‌اید و به نظرتان فاصله‌ای که باید ماوس را حرکت دهید بیش از حد است، احتمالا باید دقت DPI ماوس را افزایش دهید. این تنظیمات را یا در پنل تنظیمات نرم‌افزار ماوس یا دکمه سخت‌افزاری روی ماوس می‌توانید پیدا کنید اگر نرم‌افزار ماوس را نصب نکرده‌اید، مجبور به دانلود آن خواهید بود. DPI را خیلی افزایش ندهید اگرچه با DPI بالاتر شما ماوس را کمتر حرکت خواهید داد اما دقت مهم‌تر از سرعت است. شاید بعد از تنظیم کردن DPI به تنظیم سرعت اشاره‌گر نیاز داشته باشید. این گزینه که درست در بالای Enhance Mouse Precision قرار دارد به‌صورت ضریب عمل می‌کند. به عبارت دیگر، DPI تقویت‌شده به‌علاوه سرعت مکان‌نما که حساسیت ماوس نامیده می‌شود، برابر است با فاصله‌ای که مکان‌نما حرکت می‌کند. احتمالا نیاز به امتحان ترکیب‌های مختلفی از دقت و سرعت ماوس برای کسب بهترین نتیجه خواهید داشت. در ماوس‌های ارزان‌قیمت که امکان تغییر DPI ندارید، همچنان می‌توانید سرعت حرکت اشاره‌گر را تنظیم کنید. هر چند بهتر است بگذارید ویژگی Enhance Mouse Precision به‌صورت پیش‌فرض فعال باشد.
  12. دانلود عکس پروفایل دانلود استوری دانلود پست کپی کپشن نمایش محبوب‌ترین پست و ویدیو
  13. weeds

    Trick-windows

    در اين بخش به سفارشي سازي پنل Mini Bridge خواهيم پرداخت. براي باز كردن اين پنل بر روي آيكن Lunch Mini Bridge در نوار Application كليك نماييد اين پنل ابتدا به صورت يك كادر عمودي كوچك باز مي‌شود آيتم‌هايي آزمايشي در بالاي پنل درج شده و محتويات اصلي را مي‌توان در پايين آن مشاهده نمود. اين نوع نمايش مفيد به نظر نمي‌رسد زيرا تمام تصاوير در يك ستون قرار دارد مي‌خواهيم اين تعداد افزايش يابد بدين منظور نشانگر ماوس را روي لبه‌ي سمت چپ پنل قرار داده و به سمت چپ درگ نماييد. در اين صورت پنل به شكل افقي در خواهد آمد مي‌توانيد پنل را از بالا و پايين درگ نموده و تنظيم كنيد. حال آيتم‌هاي پيمایش در صورتي مجزا در سمت چپ قرار گرفته‌اند مي‌توانيد عرض اين ستون‌ها را افزايش يا كاهش دهيد. يا يا با كليك بر روي ضربدر اين ستون پيمايشي را ببنديد. براي تغيير تعداد Time line‌هاي صفحه مي‌توان اندازه پنل را افزايش و يا كاهش داد، براي تغيير آن‌ها نيز مي‌توانيد لغزنده پايين صفحه را به سمت چپ يا راست درگ نماييد. در بالا و سمت راست تصاوير نيز گزينه‌هايي براي فيلتر كردن تصاوير وجود دارد، در پايين و سمت راست كادر آيكن به نام View وجود دارد كه براي تعيين نحوه مشاهده تصاوير مي‌باشد در حال حاضر از تنظيم As thumbnails فعال بوده و پيش‌نمايشي از تصاوير در پنل نشان داده مي‌شود. با انتخاب As details تصاوير با اندازه بزرگي درج مي‌شود زيرا اطلاعاتي در مورد هر تصوير در كنار آن درج شده است. با كوچك كردن اندازه تصاوير تعداد بيشتري از آنها را خواهيد ديد علاوه بر اين كه قسمت عظیمي از پنل به درج اطلاعاتي از تصاوير باز مي‌گردد. براي نمايش مجدد تصاوير بصورت پيش‌نمايش بر روي آيكن View و سپس گزينه As thumbnails كليك نماييد. اين thumbnails بصورت پيش‌فرض به ترتيب الفبا چيده شده‌اند آيكني به نام Sort براي تنظيم چيدمان در منوهاي بالاي تصاوير وجود دارد با كليك بر روي آن منويي باز مي‌شود كه در آن مي‌توان چيدمان را بر اساس معيارهاي مختلفي مانند نوع فايل ، تاريخ ايجاد آن ، اندازه و غيره مشخص نمود در حال حاضر چيدمان بر اساس نام فايل مي‌باشد. روي يكي از تصاوير كليك كنيد پس از كليك بر روي يكي از فايل‌ها مي‌توانيد Foukos UI استفاده نماييد يعني مي‌توانيد چند حرف اول فايل مورد نظر را تايپ نماييد تا آن فايل هاي‌لايت شود براي مثال با فشردن كليد F thumbnails با نام File باز مي‌شود. اگر پيش از تايپ حروف مورد نظر در پنل كليك نكنيد ممكن است ابزار مربوط به حرف مورد نظر فعال شود زيرا براي هر ابزاري در فتوشاپ حرفي تعيين شده كه با فشردن آن حرف اجرا مي‌شود بنابراين پيش از تايپ هر كلمه‌اي ابتدا در پنل كليك نماييد و به راحتي فايل مورد نظر خود را بيابيد با كليك بر روي پنل حاشيه آبي دور كادر آن ايجاد مي‌شود. در صورتي كه ابتداي چند فايل با يك حرف شروع مي‌شود براي يافتن فايل مورد نظر بايد دو حرف اول آن را بلافاصله بفشاريد به عنوان مثال با فشردن پشت سرهمه كليدهاي bu اين فايل انتخاب مي‌شود. پس از انتخاب فايل مي‌توانيد از دو بار كليك يا فشردن كليد Enter براي باز شدن آن در فتوشاپ از آن استفاده كنيد. با کلیک بر روی این دکمه نیز می توانید پنجره Mini Bridge را ببندید.
  14. این روبات، فایل‌هایی که از شما دریافت می‌کند را در فضای ابری ذخیره‌سازی می‌کند. در حال حاضر امکان تعامل این روبات با سرویس‌هایی مانند دراپ‌باکس و یاندکس دیسک فراهم شده است. پس از انتخاب گزینه start یا ارسال فرمانstart / به‌روبات، به‌منظور شروع کار باید از فرمان login/ استفاده کرده، سرویس مورد نظر خود را انتخاب و مشخصات ورود به سرویس را وارد کنید. روبات سرویس‌ابری در آدرس CloudFileBot@ پیش روی شما قرار گرفته است.
  15. این روبات با قابلیت‌های بالا، یک رابط کاربردی برای جستجو و دانلود ویدئوهای مختلف از یوتیوب است. به‌منظور جستجوی ویدئوهای موجود روی یوتیوب کافی است از فرمان @vid و پس از آن درج یک فاصله و در نهایت تایپ کلید واژه مورد نظر خود استفاده کنید. این روبات امکان دانلود ویدئوها با رزولوشن‌های متفاوت و حتی تبدیل خروجی آن‌ها به فایل‌های MP3 را فراهم می‌کند. این رابط جستجو و دانلود ویدئوهای یوتیوب را می‌توانید با آدرس utubebot@ بیابید.